søndag den 3. maj 2009

Route 66 - Barstow til Santa Monica, LA

Sidste dag på vejen. Min tur ad Route 66 var ved at nå sin afslutning. Jeg havde stadig en tur hen over bjergene for at nå LA, men med de mange kilometer jeg havde bag mig var det kun en form sag.

"Won't you get hip to this kindly tip
And go take that California trip
Get your kicks on Route 66
Get your kicks on Route 66"
Bobby Troup, Route 66.

Barstow kørte jeg hurtigt agterud og kom af sted mod mit mål Stillehavet. Lenwood, Hodge, Helendale og Oro Grande førte mig til Victorville, hvor historiske Route 66 igen smeltede sammen med Interstate-40 og gav mig god fart sydpå til LA. Kom over bjergryggen og Cajon Summit og fik endnu mere fart i Miss Murano.

Flaskepark på Route 66 mellem Barstow og Victorville, Californien.

Skippede San Bernadino. En fejl - næste gang er du med. Nu gik det gennem LAs forstæder. Los Angeles er 13 mio. indbyggere og 24 byer, der er smeltet sammen til et område på størrelse med Sjælland. LA er en verden og et land for sig selv med mere end dobbelt så mange indbyggere som i Danmark.

Mad på Norms.

Kom til steder jeg kendte fra TV. Kom til de kendte stednavne, bydele og gader. Pasadena, Sunset Blvd., Hollywood Blvd. og havde udsigt til HOLLYWOOD-skiltet inden jeg fandt Santa Monica Blvd., der førte mig til stranden og Santa Monica Pier.

Typisk hus i Bel Air, LA.

Kørte lige omkring hjørnet af Lincoln Blvd. og Olympic. Det er her den ”rigtige” slutning af Route 66 findes. Oprindeligt små 4.000 km fra Chicago. Slutningen er nu flyttet. Den lille mindeplade for Route 66, Alle Vejes Moder og USAs hovedgade står i parken ved Ocean Drive med udsigt til Santa Monica Pier.

Jeg kom ned til Ocean Drive og centrum af Santa Monica og fandt mit hotel. Santa Monica virkede som en by i byen. Som en stor provinsby med sit helt eget liv, lidt udenfor LAs dynamiske heksekedel.

Santa Monica, Los Angeles, Californien.


Slut på Route 66 og slut på mit eventyr gennem otte amerikanske stater ad Route 66. Jeg var nået fra Chicago og de store søer i det centrale USA til drømmenes Hollywood og Santa Monica og Stillehavet i Los Angeles.

Pariserhjulet på Santa Monica Pier.

Endelig Stillehavet. 266 km blev det på min sidste dag ad Route 66.
Dagen havde bragt mig det sidste stykke fra [J] Barstow til [K] Santa Monica, LA.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar